Fordeler (og et par betenkeligheter) med å jobbe i Origo og kommunen

Det er mange gode grunner til å jobbe i Oslo kommune generelt, og i Oslo Origo spesielt. Men det er også et par dimensjoner som ikke passer for alle.

Fordeler med å jobbe i Oslo kommune

• En av Norges tryggeste arbeidsplasser
  • Tett forhold til fagforeninger gjennom mange år har gitt svært ordnede arbeidsforhold og gode avtaler
  • Ytelsesbasert pensjonsordning
  • Gode forsikringsordninger gjennom Oslo Pensjonsforsikring
  • Den aller beste måten å kunne bidra til å forbedre livene til 700.000 innbyggere

Se også egne sider om arbeidsforhold fra Oslo kommune sentralt.

Fordeler med å jobbe i Oslo Origo

• Nyetablert miljø som har hatt muligheten til å bygge et fantastisk arbeidsmiljø fra grunnen
  • Spinnvilt krevende oppgaver med ditto muligheter til å forbedre livene til innbyggerne
  • Over 100 kollegaer med ulike superkrefter innenfor moderne digital produktutvikling
  • Ekstremt tverrfaglig miljø med mye variert bakgrunn
  • Se selv hva de ansatte sier om hvorfor de valgte Origo
  • Du sitter midt i smørøyet i Norges kanskje kuleste oppgave innenfor digital transformasjon
  • Sentral fysisk beliggenhet på Stortorvet i Oslo sentrum (når vi en vakker dag får lov til å være på kontoret igjen)
  • Fleksibilitet i arbeidsform og barnevennlige arbeidstider
  • Fokus på faglig utvikling

Se også egne sider med mer info om den praktiske hverdagen og det sosiale livet i Origo.

... og et par grunner til å tenke seg om

• I Oslo Origo er ikke alle oppgaver definert. Liker du å bare plukke dagens gjøremål fra en backlog som andre har bestemt, så er dette feil plass.
  • Det offentlige er stort og komplekst. Selv om idealet er å jobbe autonomt og smidig i Origo, kreves det tålmodighet å få til endringer som involverer mange instanser. (Til gjengjeld er belønningen tilsvarende stor når proppene løsner.)
  • Vi er ikke spesielt sentimentale, stolte eller redde for “kill your darlings” når vi ser at vi er på feil spor. Du må tåle at vi konstant reflekterer over både resultater og retning, og sannsynligvis må lære noe nytt hele tiden.

Om du ikke får svettetokter av de siste punktene ovenfor, så ser vi ikke bort fra at vi kan bli en god match! Ledige stillinger finner du på forsiden i vår jobb-seksjon, eller rett på FINN.no.

• Om forfatteren
    Erlend Schei

Kultur, kommunikasjon og HR

Kulturutvikler i Oslo Origo sin avdeling for kultur, kommunikasjon og HR. Programmering, employer branding, organisasjonsbygging og internkultur. Bakgrunn fra blant annet FINN.no og Bouvet.

cvbilde mus