Hvem er bookingløsningen for?
Bookingløsningen brukes av både frivillige organisasjoner og gifteklare innbyggere.
Utlån og utleie av lokaler
Oslo kommune ønsker å åpne opp flere lokaler for mer bruk. Mens bydelshus, skoler og barnehager som regel er i bruk på dagtid, så blir de gjerne stående tomme om ettermiddagen og kvelden. Da har vanligvis andre grupper behov for lokaler, for eksempel frivillige organisasjoner som arrangerer ulike aktiviteter for Oslos innbyggere.
Ved å ta i bruk bookingløsningen kan frivillige aktører søke om å få låne eller leie ett eller flere rom en gang eller jevlig i en lengre periode.
Som administrator kan du få oversikt over alle som ønsker å bruke lokalet, og du kan enkelt godkjenne eller avslå søknadene deres.
Du får også en oversikt over hvor mange timer ditt lokale blir lånt ut til frivillig aktivitet. Det danner grunnlaget for søknad om refusjon fra velferdsetaten.
Bookingløsningen kan også brukes sammen med mobilappen Oslonøkkelen. Den gir låntakerne selvbetjent og digital tilgang til lokalet i tidsrommet de har booket det.
Nærmiljøhuset Rachel Grepp er et av lokalene som bruker bookingløsningen til nettopp dette. Les Nordre Aker Budstikkes artikkel fra åpningen av Rachel Grepp i 2020.
Booking av vielser
Med bookingløsningen kan brudeparet selv se ledige tidspunkter ett år frem i tid. Paret kan booke den tiden som passer best.
Når paret booker tid, må de fylle ut en søknad. I denne oppgir de informasjon om vielsen. De kan også legge ved prøvingsattest fra Skatteetaten.
Vi er svært glade for nå å kunne tilby vordende ektepar en smidigere og bedre opplevelse i møte med kommunen via en digital søknadsprosess, i tillegg til at vi effektiviserer saksbehandlingen vår.
Hvordan kommer du i gang med bookingløsningen?
-
Hvem er bookingløsningen for?
- Krav til deg som utlåner
- Slik bruker du bookingløsningen